اخبار   
 

 اصفهان طرح استراتژیک می‌خواهد، نه طرح تفصیلی

یک کارشناس شهرسازی، انعطاف‌پذیری در طرح‌ تفصیلی را امری ضروری دانست و گفت: طرح تفصیلی محدودکننده است و نمی‌تواند لحظه به لحظه به‌روزرسانی شود، در صورتی که با توجه به شرایط گوناگون در زمان‌های خاص، طرح باید قابلیت انعطاف و تغییر را داشته باشد ...

اصفهان طرح استراتژیک می‌خواهد، نه طرح تفصیلی

یک کارشناس شهرسازی، انعطاف‌پذیری در طرح‌ تفصیلی را امری ضروری دانست و گفت: طرح تفصیلی محدودکننده است و نمی‌تواند لحظه به لحظه به‌روزرسانی شود، در صورتی که با توجه به شرایط گوناگون در زمان‌های خاص، طرح باید قابلیت انعطاف و تغییر را داشته باشد.

مهرداد کیهان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طرح های تفصیلی از دهه هفتاد میلادی در بیشترهای شهرهای دنیا منسوخ شده است، این شهرها به سمت تدوین طرح‌های استراتژیک حرکت کرده اند.

وی افزود: در شهرهای کشور همچون اصفهان نیز طرح های استراتژیک که دارای قابلیت های بیشتری در مقایسه با طرح های تفصیلی هستند باید تهیه و اجرایی شود.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه یکپارچه سازی دستگاه‌ها در اجرای طرح تفصیلی ضروری است، ادامه داد: در طرح های استراتژیک میان دستگاه های ذی ربط یکپارچگی و هماهنگی وجود دارد که همین مسئله سبب سرعت بخشیدن به اجرای طرح می‌شود و مانند طرح تفصیلی شاهد تاخیر زمان از تصویب طرح تا زمان اجرا نخواهیم بود.

کیهان‌فر با بیان اینکه یکی از اصول طرح های جامع و تفصیلی استفاده از سرانه های مورد نیاز برای شهروندان است، گفت: متاسفانه طرح های تفصیلی پشت درهای بسته تصویب می شود در صورتی‌که این طرح ها نقش اساسی در زندگی مردم داشته و لازم است خود شهروندان در تصویب و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: در طرح های استرتژیک نه تنها مردم مشارکت و نقش تعیین کننده ای دارند، بلکه این طرح در زمان اجرای بر اساس شرایط موجود قابلیت تغییر دارد و به نوعی طرح بروزرسانی می شود.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی محدود کننده است و نمی تواند لحظه به لحظه بروز رسانی شود در صورتی‌که با توجه به شرایط مختلف در زمان های خاص طرح باید قابلیت انعطاف و تغییر را داشته باشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  17:19   شنبه 13 مرداد 1397  
 نظرات